Αρχές Μάρκετινγκ
Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.) |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ) |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
201 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
2o |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Αρχές Μάρκετινγκ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
4 |
5 |
||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | |||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
Δεν υπάρχουν |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνική |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Ναι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
|
|
Το μάθημα αποσκοπεί στο να βοηθήσει τους φοιτητές να κατανοήσουν θέματα που άπτονται του σύγχρονου μάρκετινγκ. Στην ελεύθερη οικονομία, οι περισσότεροι οργανισμοί δραστηριοποιούνται πλέον σε αγορές που έγιναν διεθνείς και στις οποίες οφείλουν να είναι ανταγωνιστικοί για να επιτύχουν. Το μάρκετινγκ παίζει σημαντικό ρόλο στην προσαρμογή ενός οργανισμού στη νέα πραγματικότητα και στη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Το μάρκετινγκ δημιουργεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο ανάπτυξης Αξίας και διατήρησης αμοιβαία επωφελών σχέσεων με πελάτες, χρησιμοποιώντας στρατηγικές, εργαλεία και τεχνολογίες που διευκολύνουν την επιτυχία ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων στις αγορές-στόχους, συχνά σε μεταβαλλόμενες επιχειρηματικές συνθήκες. Η προσαρμογή σε ένα νέο, ευμετάβλητο και απαιτητικό περιβάλλον, συνιστά πρόκληση και για τις ελληνικές επιχειρήσεις που επιβίωσαν μέσα από την πρόσφατη, διεθνή οικονομική κρίση. Απαιτούνται για αυτό, στελέχη που αντιλαμβάνονται τις μεταβαλλόμενες επιχειρηματικές συνθήκες και μπορούν, μέσω της ορθολογικότερης λήψης αποφάσεων, να συμβάλλουν στη δημιουργία, τιμολόγηση, προώθηση και διανομή Αγαθών και Υπηρεσιών που προσφέρουν Αξία σε βιομηχανικές ή/και σε καταναλωτικές αγορές. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές αποκτούν το απαραίτητο υπόβαθρο και εκείνες τις δεξιότητες που σχετίζονται με την:
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
| |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
– Ορισμός Μάρκετινγκ. Σπουδαιότητα του αντικειμένου. Η Διαδικασία Μάρκετινγκ.Ανάλυση επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Δημιουργία Αξίας. Ανάπτυξη Σχέσεων με Πελάτες. – Τμηματοποίηση, Στόχευση και Τοποθέτηση Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Αγορά. Κατανόηση βασικών εννοιών Διοίκησης Μάρκετινγκ και Στρατηγικής για Αγαθά & Υπηρεσίες. – Προσανατολισμός Μάρκετινγκ. Σχεδιασμός Μάρκετινγκ & Στρατηγική. Δημιουργία Αξίας για τους πελάτες. Ανάπτυξη Νέων προϊόντων και Κύκλος ζωής. Τιμολόγηση. Επικοινωνία: Πώληση διαφήμιση, προώθηση πωλήσεων, και δημόσιες σχέσεις. Άμεσο και On-line μάρκετινγκ. Κανάλια Διανομής: Χονδρεμπόριο και Λιανεμπόριο. Σχέδιο Μάρκετινγκ & Στρατηγική. Έλεγχος & Μέτρηση απόδοσης μάρκετινγκ. – Κοινωνικό Μάρκετινγκ. Σημαντικά κοινωνικά θέματα που άπτονται του Μάρκετινγκ ως φορέα επηρεασμού και αλλαγής στάσεων και συμπεριφοράς του κοινού στις αγορές-στόχους, με σκοπό τη βελτίωση του τρόπου ζωής και διαβίωσης γενικότερα, στις σύγχρονες κοινωνίες. |
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Χρήση οπτικοακουστικού και αλληλεπιδραστικού υλικού με τη βοήθεια ΤΠΕ Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας και επικοινωνίας με τους φοιτητές μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει: – Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής – Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης – Επίλυση προβλημάτων σχετικών με το αντικείμενο του μαθήματος – Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας ΙΙ. Ατομική ή Ομαδική Εργασία (30%) Σκοπός της εργασίας είναι ο έλεγχος των δεξιοτήτων που ανέπτυξαν οι σπουδαστές σε εργαλεία και υπηρεσίες που σχετίζονται με τη συμπεριφορά καταναλωτή και η ικανότητά τους να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ένα έργο ομαδικά ή αυτόνομα. |
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
|