Τμήμα Διοικησης Επιχειρήσεων

Αρχές Διοίκησης

Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων

(1)    ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.)

ΤΜΗΜΑ

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ)

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

101

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

1o

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΑΡΧΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

 

4

5

 

  

 

  
   

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ-ΓΕΝΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

ΟΧΙ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 

(2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

 

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να:

 

•Γνωρίζουν και να περιγράφουν τις βασικές λειτουργίες της διοίκησης

•Να κατανοούν τις βασικές αρχές του προγραμματισμού

•Να κατανοούν τη χρησιμότητα του οργανωτικού σχεδιασμού

•Να κατανοούν το  σημαντικό ρόλο του ελέγχου στην αποτελεσματική λειτουργία ενός οργανισμού

•Να κατανοούν την έννοια και τις διάφορες προσεγγίσεις της ηγεσίας

•Να κατανοούν τον ρόλο της παρακίνησης στην αποτελεσματική διοίκηση οργανισμών

 

Γενικές Ικανότητες

 

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες…

…….

Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των παρακάτω γενικών ικανοτήτων:

 

  • Κριτικής ικανότητας και ικανότητα αυτοκριτικής
  • Ικανότητας συνεργασίας
  • Ικανότητας διαπροσωπικών σχέσεων
  • Αναζήτηση δεδομένων με τη χρήση των απαραίτητων τεχνολογιών

(3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

1) Οργάνωση & Διοίκηση: Ιστορική Αναδρομή

2)Η Έννοια του Οργανισμού – Επιχείρησης

3) Εισαγωγή στη Διοίκηση

4) Η Λειτουργία του Προγραμματισμού

5) Η Λειτουργία της Οργάνωσης

6) Έλεγχος στους Οργανισμούς-Επιχειρήσεις

7) Ηγεσία

8) Παρακίνηση στο χώρο Εργασίας

9) Η Λήψη Αποφάσεων

10) Διοίκηση Αλλαγών

11) Οργανωτική Ανάπτυξη

12) Επικοινωνία

13) Επανάληψη – Σύνοψη

 

 

 

(4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε. ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ, ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ E-CLASS

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

39

Εργαστηριακή Άσκηση

 

Μελέτη Βιβλιογραφίας

40

Εκπόνηση εργασιών

30

Προετοιμασία Εξέτασης

40

Τελική Εξέταση Εξαμήνου

2

  

ΣύνολοΜαθήματος

151

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

Γραπτή τελική εξέταση (100%) που περιλαμβάνει:

-Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

– Ερωτήσεις σύντομης απάντησης

(5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Κάντας, Α. (1993). Οργανωτική-Βιομηχανική Ψυχολογία. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
  • Μπουραντάς, Δ. (2015). Μάνατζμεντ. Αθήνα: Εκδόσεις Ε. Μπένου.
  • Πετρίδου, Ε. (2020). Διοίκηση-Management: Μια εισαγωγική προσέγγιση. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σοφία.
  • Τζωρτζάκης, Κ. (2019). Οργάνωση & Διοίκηση: Το μάνατζμεντ της νέας εποχής. Αθήνα: Rosili.
  • Χολέβας, Γ. (1995). Οργάνωση και Διοίκηση. Αθήνα: Interbooks.
  • Daft, R., & Benson, A. (2019).Μάνατζμεντ. Αθήνα:Κλειδάριθμος.
  • Drucker, P. (1991). Management: Tasks, Responsibilities, Practices. London: Butterworth-Heinemann.
  • Schermerhorn, J. (2018). (επιμ. Γ. Πολλάλης). ΕισαγωγήστοManagement (2ηεκδ.).  Αθήνα: Π.Χ. Πασχαλίδης.
  • Wilson, D., & Rosenfeld, R. (1990). Managing Organizations. Berkshire, UK: McGraw-Hill Book Company.
elΕλληνικά