Μικροοικονομική
Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.) | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ) | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 104 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 1ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
4 | 5 | ||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ- ΓΕΝΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ | ||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://eclass.uth.gr/courses/DE_U_102/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
| |
Γενικές Ικανότητες | |
Οι γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο/η πτυχιούχος είναι: Η δυνατότητα αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών. Η ικανότητα αυτή, με συνδυασμό με την ικανότητα χρήσης των νέων τεχνολογιών που θα έχει αποκτήσει, θα διευκολύνει τη διαδικασία για τη λήψη ορθολογικών αποφάσεων. Ο/η πτυχιούχος θα έχει την ικανότητα για αυτόνομη αλλά και ομαδική εργασία, καθώς επίσης και για εργασία σε διεθνές και σε διεπιστημονικό περιβάλλον. Επίσης, θα έχει την ικανότητα για την παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών. Αλλά όλα τα παραπάνω θα γίνουν με σεβασμό στη διαφορετικότητα, στην πολυπολιτισμικότητα και στο φυσικό περιβάλλον , στην επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου, στην άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής, και στην προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψη.
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1ο ΜΑΘΗΜΑ: Ο Ορισμός της οικονομικής, Μικροοικονομικοί στόχοι, η μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας, κατηγορίες οικονομικής. Η έννοια του όρου «μαθηματική μοντελοποίηση», η σημασία των οικονομικών μοντέλων και οι αλληλεπιδράσεις των διαφόρων μερών της οικονομίας. 2ο ΜΑΘΗΜΑ: Οικονομικές δραστηριότητες. Η παραγωγή της καμπύλης παραγωγικών δυνατοτήτων και το εμπόριο. 3ο ΜΑΘΗΜΑ: Ζήτηση και προσφορά. Ασκήσεις. 4ο ΜΑΘΗΜΑ: Η αγορά: προσφορά και ζήτηση. 5ο ΜΑΘΗΜΑ: Ελαστικότητες ζήτησης, προσφοράς, σταυροειδής και εισοδηματική ελαστικότητα. Ασκήσεις. 6ο ΜΑΘΗΜΑ: . Η επιλογή του καταναλωτή και η μεγιστοποίηση της χρησιμότητας. Συμπεριφερειακή Οικονομική. Καμπύλες αδιαφορίας 7Ο ΜΑΘΗΜΑ: Οριακό κόστος, παραγωγή και κόστος στο μακροχρόνιο ορίζοντα. Οριακό φυσικό προϊόν και οριακό κόστος. 8ο ΜΑΘΗΜΑ: Ποσοτικές ασκήσεις της θεωρίας του 7ου μαθήματος. 9ο ΜΑΘΗΜΑ: Ποσοτικές ασκήσεις της θεωρίας του 7ου μαθήματος. 10ο ΜΑΘΗΜΑ: Πλήρης ανταγωνισμός στο βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα. 11ο ΜΑΘΗΜΑ: Μονοπώλιο, η πολιτική των τιμών και οι αποφάσεις ως προς το επίπεδο παραγωγής. 12ο ΜΑΘΗΜΑ: Μονοπωλιακός ανταγωνισμός και ολιγοπώλιο. Η θεωρία του Καρτέλ. Το κράτος και η αγορά προϊόντων. Μέτρηση της εισοδηματικής ανισότητας. 13ο ΜΑΘΗΜΑ: Οι αγορές παραγωγικών συντελεστών με έμφαση την αγορά εργασίας. Τόκος, πρόσοδος, κέρδος. Κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία.
|
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο και Εξ αποστάσεως εκπαίδευση | ||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε. ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ | ||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
| ||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Γλώσσα Αξιολόγησης, Ελληνική Η αξιολόγηση των φοιτητριών/τών γίνεται με Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής ή Γραπτή εξέταση ή Προφορική Εξέταση 90% -Ανάπτυξης Δοκιμίων 10% |
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
(1) Μικροοικονομική, Arnold R. Εκδ. Broken Hill (2) Εισαγωγή στην Οικονομική: Μικροοικονομική, Sloman John, Wride Alison, Garratt Dean. Εκδ. Broken Hill |