Τμήμα Διοικησης Επιχειρήσεων

Διοίκηση Μονάδων Υγείας

Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

(1)    ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.)

ΤΜΗΜΑ

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ)

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

505

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

5ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΜΟΝΑΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

 

4

5

 

  

 

  

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΕΠΙΛΟΓΗΣ

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

eclass

(2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

 

  • Κατανοούν την έννοια, τη σημασία, τα επίπεδα και τις βασικές λειτουργίες της σύγχρονης διοίκησης αλλά να αναγνωρίζουν τις βασικές εξελικτικές προσεγγίσεις της διοίκησης.
  • Γνωρίζουν τις βασικές κατηγορίες και τις μορφές των οργανισμών που παρέχουν υπηρεσίες υγείας καθώς και να διακρίνουν τις βασικές οργανωτικές ιδιαιτερότητες στο χώρο αυτό.
  • Κατανοούν τον ορισμό, να τεκμηριώνουν τη σημασία, να διακρίνουν τα είδη και να αναπτύσσουν τη διαδικασία του σχεδιασμού προγραμματισμού με παραδείγματα από τον χώρο των υπηρεσιών υγείας.
  • Αντιλαμβάνονται τον ορισμό, να τεκμηριώνουν τη σημασία, να διακρίνουν τα είδη της οργάνωσης καθώς και να κατανοούν τη διαδικασία της τμηματοποίησης αλλά να αναλύουν ένα οργανόγραμμα μιας μονάδας υγείας.
  • Κατανοούν την έννοια και τη σημασία της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού καθώς και τις βασικές λειτουργίες της (προγραμματισμός, ανάλυση εργασίας, στελέχωση, αξιολόγηση, εκπαίδευση, αμοιβές) εστιάζοντας στον υγειονομικό τομέα.
  • Αναγνωρίζουν τα επιχειρησιακά προβλήματα στον χώρο των υπηρεσιών υγείας, να διακρίνουν και να συγκρίνουν τις προγραμματισμένες και τις απρογραμμάτιστες αποφάσεις, τα επίπεδα λήψης αποφάσεων και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.
  • Εξηγούν γιατί η επικοινωνία είναι απαραίτητη στην αποτελεσματική διοίκηση μονάδων υγείας, να ορίζουν την επικοινωνία, να αναφέρουν τη διαδικασία επικοινωνίας καθώς και τις μορφές της επίσημης και της ανεπίσημης επικοινωνίας.
  • Δίνουν έναν ορισμό για την ηγεσία, να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά των θεωριών που την εξηγούν καθώς και να χρησιμοποιούν το διευθυντικό πλέγμα.
  • Περιγράφουν τη σχέση υποκίνησης με την απόδοση σε μονάδα υγείας, να αξιολογούν και να συγκρίνουν τις βασικές θεωρίες υποκίνησης.
  • Εξηγούν την αναγκαιότητα του ελέγχου, να περιγράφουν τους τύπους και τη διαδικασία ελέγχου και να εντοπίζουν πιθανές παρενέργειες της διαδικασίας ελέγχου στον υγειονομικό τομέα.
  • Γνωρίζουν την ανθρωπογεωγραφία του χώρου των υπηρεσιών υγείας αλλά και τους βασικούς παραγωγούς επαγγελματιών υγείας.
  • Κατανοούν τις ιδιαιτερότητες του χώρου των υπηρεσιών υγείας και να γνωρίζουν τις λειτουργίες διοίκησης σε ένα νοσοκομείο.
  • Γνωρίζουν και να αναγνωρίζουν το ρόλο και τη σημασία της διεύθυνσης ενός οργανισμού υγείας ως προς το ιατρονοσηλευτικό έργο του αλλά και την εκπαιδευτική, ερευνητική λειτουργία του.
  • Κατανοούν τις κοινωνικές πτυχές της ταυτότητας και της λειτουργίας των μονάδων υγείας ως προς τις σχέσεις που αναπτύσσονται με το κοινωνικό γίγνεσθαι αλλά και μεταξύ των επαγγελματιών υγείας και των ασθενών ή των συγγενών τους.
  • Κατανοούν το αγαθό υγεία ως ένα ξεχωριστό των υπολοίπων αγαθό, αλλά και να παρουσιάζουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η αγορά του αγαθού υγεία, τους παράγοντες που καθορίζουν τη ζήτηση και την προσφορά του αγαθού αυτού.
  • Συνδέουν και να συσχετίζουν την υγειονομική περίθαλψη με ευρύτερα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα.
  • Κατανοούν τις βασικές ιστορικές περιόδους και τα βασικά σημεία της ιστορικής εξέλιξης των υπηρεσιών υγείας στην Ελλάδα κατά τη νεότερη περίοδο, με έμφαση στην εγκαθίδρυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) και στις μεταγενέστερες μεταρρυθμίσεις.

 

Γενικές Ικανότητες

 

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

 

(3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • να εξοικειώσει τις/ους σπουδάστριες/τές με τις βασικές αρχές της διοίκησης τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο
  • να προσδιορίσει την υφή και την ιδιοτυπία των προκλήσεων σχετικών με τη διοίκηση των υπηρεσιών υγείας και κυρίως των νοσοκομείων
  • να δώσει την ευκαιρία στις/ους σπουδάστριες/τές να αντιμετωπίσουν (μέσω ασκήσεων, μελέτης περιπτώσεων κ.α.) συγκεκριμένα ζητήματα και προβλήματα διοίκησης.

 

 

 

(4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε. ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις, 4  ώρες/εβδομάδα

13 * 4=52

Αυτοτελής Μελέτη

30

Μελέτη Βιβλιογραφίας

11

Προετοιμασία Εξέτασης

30

Τελική Εξέταση Εξαμήνου

2

  

Σύνολο Μαθήματος (25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

25*5=125

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

 

Γλώσσα εξέτασης: Ελληνική

 

Γραπτή τελική εξέταση

elΕλληνικά