Τμήμα Διοικησης Επιχειρήσεων

Χρηματοοικονομική Διοίκηση ΙΙ

Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

(1)    ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.)

ΤΜΗΜΑ

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ)

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

Προπτυχιακό

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

503

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

5o

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Χρηματοοικονομική Διοίκηση ΙΙ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

 

4

5

 

  

 

  

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Επιστημονικής Περιοχής

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

Δεν υπάρχουν

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

Ναι

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 

(2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

 

Το μάθημα «Χρηματοοικονομική Διοίκηση», επιδιώκει την κατανόηση και την εξοικείωση των σπουδαστών με τον τρόπο που λαμβάνονται οι σημαντικότερες χρηματοοικονομικές αποφάσεις σε μια επιχείρηση. Για το λόγο αυτό ο σπουδαστής πρέπει να γνωρίζει και να κατανοήσει τις παρακάτω βασικές έννοιες της Χρηματοοικονομικής Διοίκησης: Οικονομικές καταστάσεις, Αριθμοδείκτες, Χρηματοδοτικών αναγκών, Νεκρό Σημείο, Λειτουργική μόχλευση, Κεφαλαιακή δομή, Χρηματοοικονομική μόχλευση, Αποθέματα, Διαθέσιμα και Χρεόγραφα, Απαιτήσεις. Πιστωτική πολιτική, Βραχυπρόθεσμος δανεισμός. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο σπουδαστής θα πρέπει να:

1. Κατανοήσει τον αντικειμενικό σκοπό της χρηματοοικονομικής διοίκησης

2. Καταλάβει ποια είναι τα όργανα της χρηματοοικονομικής διοίκησης και ποιες είναι οι λειτουργίες τους

3. Εξοικειωθεί με το χρηματοοικονομικό περιβάλλον στο οποίο ασκείται η χρηματοοικονομική διοίκηση

4. Είναι σε θέση να πραγματοποιεί χρηματοοικονομικό προγραμματισμό και πρόβλεψη χρηματοδοτικών αναγκών.

5. Κάνει ορθολογική διαχείριση αποθεμάτων και πιστώσεων

6. Καταλάβει πως γίνεται η διαχείριση των ρευστών διαθεσίμων και των διαπραγματευτικών

χρεογράφων

7. Κατανοήσει τη χρηματοοικονομική δομή και μόχλευση.

Η θεωρία στηρίζεται σε επιλεγμένα κεφάλαια θεωρίας και ασκήσεων από την προτεινόμενη βιβλιογραφία. Το θεωρητικό υπόβαθρο της κάθε άσκησης ταυτίζεται με το περιεχόμενο του θεωρητικού μέρους του μαθήματος Κάθε φορά που εισάγονται νέες θεωρητικές έννοιες, τότε αυτές αναλύονται με στόχο την καλύτερη κατανόηση τους και λύνονται ασκήσεις ως εφαρμογή της θεωρίας αυτής.

 

Γενικές Ικανότητες

 

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη ή Ομαδική εργασία
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα
  • Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

(3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

 

Χρηματοοικονομική Λειτουργία (Δομή, Λειτουργία, Στόχοι και Μεγιστοποίηση της Αξίας της Επιχείρησης) Χρηματοοικονομικός Προγραμματισμός και Έλεγχος (Διαδικασίες, Νεκρό Σημείο, Ταμειακό Πρόγραμμα), Πολιτική Κεφαλαίων Κίνησης (Διαχείριση του Κεφαλαίου Κίνησης, Επιπτώσεις στον Ισολογισμό), Υποδείγματα Αποθεμάτων (Ορισμοί, Ανάλυση και Διαχείριση, Ταξινόμηση Δαπανών), Διαχείριση και Πολιτική των Πιστώσεων (Εισπρακτέοι Λογαριασμοί, Αξιολόγηση Μεταβολών Πιστωτικής Πολιτική, Πιστωτικές Πληροφορίες), Διαχείριση των Ρευστών Διαθεσίμων και των Διαπραγματεύσιμων Χρεογράφων, Βραχυπρόθεσμες Πηγές Χρηματοδότησης (Είδη Δανείων, Χρηματοδότηση Αποθεμάτων-Απαιτήσεων, Ασφάλειες Δανείων), Χρηματοοικονομική Δομή και Μόχλευση, Πολιτική Μερισμάτων.

 

 

(4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Πρόσωπο με πρόσωπο

 

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Χρήση οπτικοακουστικού και αλληλεπιδραστικού υλικού με τη βοήθεια ΤΠΕ

Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας και επικοινωνίας με τους φοιτητές μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

39

Εργαστηριακή Άσκηση

13

Μελέτη Βιβλιογραφίας

35

Εκπόνηση εργασιών

15

Προετοιμασία Εξέτασης

46

Τελική Εξέταση Εξαμήνου

2

  

ΣύνολοΜαθήματος

150

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:

– Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής

– Ανάλυση ρόλων και ενδιαφερομένων μερών σε σύντομη μελέτη περίπτωσης

– Επίλυση προβλημάτων σχετικών με το αντικείμενο του μαθήματος

– Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

ΙΙ. Ατομική ή Ομαδική Εργασία (30%)

Σκοπός της εργασίας είναι ο έλεγχος των δεξιοτήτων που ανέπτυξαν οι σπουδαστές σε εργαλεία και υπηρεσίες που σχετίζονται με τη συμπεριφορά καταναλωτή και η ικανότητά τους να σχεδιάζουν και να υλοποιούν ένα έργο ομαδικά ή αυτόνομα.

(5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ross Stephen, Westerfield W. Randolph

ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ, ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ

elΕλληνικά