(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΏΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.) |
ΤΜΗΜΑ | ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ) |
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 807 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 8 |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ευέλικτες Μέθοδοι Διοίκησης |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
| 4 | 5 |
| | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΑΡΧΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ |
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
To μάθημα μέσα από τις ενότητές του βοηθά τους φοιτητές να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες της ευέλικτης διοίκησης και τον τρόπο εφαρμογής μέσα σε μια σύγχρονη επιχείρηση. Πιο συγκεκριμένα οι φοιτητές θα κατανοήσουν: - Την έννοια της ευελιξίας, τις αρχές και τις αξίες
- Τις πιο δημοφιλείς ευέλικτες μεθόδους
- Τη διαχείριση αλλαγών
- Τον τρόπο λειτουργίας των ευέλικτων ομάδων
- Τη διαχείριση απαιτήσεων με τη χρήση ιστοριών χρηστών
- Τον τρόπο εφαρμογής των ευέλικτων μεθόδων σε διαφορετικά ήδη επιχειρήσεων Τις κατηγορίες πληροφοριακών συστημάτων
|
Γενικές Ικανότητες |
Το μάθημα Ευέλικτες Μέθοδοι Διοίκησης στοχεύει εκτός από τις τεχνικές γνώσεις να βοηθήσει τον φοιτητή να αναπτύξει γενικότερες ικανότητες όπως: - Αυτόνομη αλλά και ομαδική εργασία
- Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
- Κατανόηση της έννοιας της ευελιξίας
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Εισαγωγή στις ευέλικτες μεθόδους.
- Το ευέλικτο πλαίσιο, η ιστορία, οι αρχές, οι αξίες και οι μεθοδολογίες.
- Εισαγωγή στη μέθοδο SCRUM. Εισαγωγή στις απαιτήσεις του ευέλικτου παιγνίου
- Διαχείριση συμμετεχόντων και απαιτήσεων. Καταγραφή απαιτήσεων στο backlog του έργου.
- Οι ομάδες στα ευέλικτα έργα. Ικανότητες μελών ομάδας ευέλικτου έργου
- Παρουσίαση της λιτής προσέγγισης στη διοίκηση
- Εναλλακτικές προσεγγίσεις – η λιτή διοίκηση.
- Εναλλακτικές προσεγγίσεις – η μέθοδος ΚΑΝΒΑΝ.
- Μελέτη περίπτωσης A: Παραδείγματα εφαρμογής της ευέλικτης διοίκησης σε οργανισμούς.
- Μελέτη περίπτωσης B: Η ευέλικτη διοίκηση ως εκπαιδευτικό εργαλείο.
|
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην τάξη και στο εργαστήριο |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Εξειδικευμένο λογισμικό συνεργασίας και διαχείρισης ευέλικτων μεθόδων Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | Διαλέξεις | 40 | Θεματική εργασία | 40 | Μελέτη & Ανάλυση της βιβλιογραφίας | 70 | | | | | | | | | ΣύνολοΜαθήματος | 150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Θεματική εργασία (project) 50% Τελικό διαγώνισμα 50% |
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Φιτσιλής, Π. (2022), Ευέλικτες Μέθοδοι Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων, Εκδόσεις Κάλλιπος.
- Moreira, M. E. (2017). Agile Enterprise. Apress.
https://link.springer.com/book/10.1007/978-1-4842-2391-8 - Wiraeus, D., & Creelman, J. (2018). Agile Strategy Management in the Digital Age: How Dynamic Balanced Scorecards Transform Decision Making, Speed and Effectiveness. Springer.
https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-76309-5 - Pal, N., & Pantaleo, D. (Eds.). (2005). The agile enterprise: Reinventing your organization for success in an on-demand world. Springer Science & Business Media.
https://link.springer.com/book/10.1007/b106720 - Kelly, A. (2019). The Art of Agile Product Ownership: A Guide for Product Managers, Business Analysts, and Entrepreneurs. Apress.
https://link.springer.com/book/10.1007/978-1-4842-5168-3 - Miller, G. (2016). Going Agile: Project management practices (2nd ed.). Atlanta: Maxmetrics LLC.
- Rubin, K. (2012). Essential Scrum: A practical guide to the most popular agile process. Upper Saddle River, NJ: Addison-Wesley.
|