Τμήμα Διοικησης Επιχειρήσεων

Λογιστική II

Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

(1)    ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΏΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.)

ΤΜΗΜΑ

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ)

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

603

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

6

 

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΙΙ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

 

4

5

 

  

 

  
   

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

ΟΧΙ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

ΟΧΙ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

ΟΧΙ

(2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

 

Γενικός σκοπός του μαθήματος είναι να επεκτείνουν οι φοιτητές τις εισαγωγικές γνώσεις που απέκτησαν στη λογιστική επιστήμη.

Πιο συγκεκριμένα, με την ολοκλήρωση της διδασκαλίας του μαθήματος, οι σπουδαστές θα είναι σε θέση να γνωρίζουν:

  • ολοκληρωμένα το κύκλωμα των λογιστικών εργασιών σε μία οικονομική μονάδα
  • να καταχωρούν λογιστικά γεγονότα με την χρήση των Διεθνών και των Ελληνικών Γενικών Λογιστικών Προτύπων
  • να καταλήγουν στα αποτελέσματα εκμετάλλευσης και αποτελέσματα χρήσης
  • να συντάσσουν τις οικονομικές καταστάσεις

Γενικές Ικανότητες

 
  

Το μάθημα αποσκοπεί στα εξής:

  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις και συγκεκριμένα των εφαρμοζόμενων σε κάθε χρονική στιγμή λογιστικών προτύπων
  • Λήψη αποφάσεων με βάση την ανάλυση και την ερμηνεία των εκάστοτε οικονομικών καταστάσεων
  • Αυτόνομη εργασία με την καταχώρηση λογιστικών γεγονότων και άλλων λογιστικών εργασιών
  • Ομαδική εργασία όσον αφορά στην επιλογή και υιοθέτηση των κατάλληλων λογιστικών μεθόδων σε κάθε περίπτωση

(3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά στα εξής:

  • Λογιστικά πληροφοριακά συστήματα
  • Σχέδιο Λογαριασμών Ελληνικών Γενικών Λογιστικών προτύπων
  • Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα
  • Λογιστική αποθεμάτων
  • Λογιστική παγίων
  • Λογιστική απαιτήσεων
  • Παρακολούθηση του φορολογικού περιβάλλοντος της επιχείρησης
  • Σύνταξη και ερμηνεία των οικονομικών καταστάσεων
  • Λογιστική διόρθωση λαθών
  • Ελεγκτική

 

 

(4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Πρόσωπο με πρόδωπο

 

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε. ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

13

Εργαστηριακή Άσκηση

26

Μελέτη Βιβλιογραφίας

40

Εκπόνηση εργασιών

40

Προετοιμασία Εξέτασης

40

Τελική Εξέταση Εξαμήνου

2

  

ΣύνολοΜαθήματος

161

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γραπτή εξέταση στο τέλος του εξαμήνου, στα πλαίσια της εξεταστικής περιόδου, με ασκήσεις και ερωτήσεις.

(5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Κόντος Γ. (2015), «Χρηματοοικονομική Λογιστική Σύμφωνα με τα Διεθνή και τα Ελληνικά Λογιστικά Πρότυπα», Εκδόσεις Διπλογραφία

 

Αληφαντής Γ. (2019), «Χρηματοοικονομική Λογιστική (τόμος β)», Εκδόσεις Διπλογραφία

Παπαδέας Π. (2010), «Χρηματοοικονομική λογιστική πληροφόρηση, Βασική θεωρία και χρήση σε εθνικό & ευρωπαϊκό επίπεδο, Εκδόσεις Παπαδέα

 

Βασιλείου Δ., Ηρειώτης Ν. και Μπάλιος Δ. (2016), «Προχωρημένη Χρηματοοικονομική Λογιστική», Εκδόσεις Rosili

elΕλληνικά