Ψηφιακή Οικονομία
Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.) | ||||
ΤΜΗΜΑ | ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ) | ||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ | ||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 707 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 7ο | ||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΨΗΦΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | ||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |||
4 | 5 | ||||
| |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΕΠΙΛΟΓΗΣ | ||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | |||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΑ | ||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ | ||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | Eclass |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
Το Μάθημα της ψηφιακής οικονομίας είναι ένα μάθημα επιλογής που στοχεύει στο να εισάγει τους φοιτητές στην έννοια αλλά και στο περιεχόμενο του ψηφιακού μετασχηματισμού της οικονομίας. Πρόκειται για δι-επιστημονική περιοχή, όπου παρουσιάζονται θέματα όπως ο ψηφιακός μετασχηματισμός, οι τεχνολογίες δικτύων και οι νέες μορφές οργάνωσης της επιχείρησης, εργαλεία που επιτρέπουν την πρόσβαση σε ψηφιακές αγορές, καθώς και στις ψηφιακές υπηρεσίες στην οικονομία, αλλά και οι επιπτώσεις από αυτό το μετασχηματισμό. Το μάθημα εξηγεί τις πλέον σύγχρονες έννοιες, μεθόδους και εργαλεία όπως ενδεικτικά οι τεχνολογίες οικονομίας (FinancialTechnologies-Fintech), το κρυπτονόμισμα και το κατανεμημένο καθολικό (blockchain). Επιπλέον, το μάθημα επιδεικνύει χρήσιμα παραδείγματα εφαρμογής τους. Ιδιαίτερα, μετά το τέλος του μαθήματος αυτού οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να:
| |
Γενικές Ικανότητες | |
1.Aναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών 2. Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις 3. Λήψη αποφάσεων 4. Αυτόνομη εργασία 5. Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον 6. Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών 7. Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής 8. Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Θεωρητικό υπόβαθρο Οικοσύστημα της ψηφιακής οικονομίας Οι επιπτώσεις του δικτύου, μοντέλα παραγωγής αξίας, ψηφιακά επιχειρησιακά μοντέλα) Τεχνολογίες οικονομίας (Fintech) Blockchain και ο ρόλος του στις ασφαλείς συναλλαγές Ψηφιακό νόμισμα |
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ | ||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Χρήση Λογισμικού Παρουσιάσεων [Power Point] με ενσωμάτωση πολυμέσων, ώστε η μάθηση να είναι πιο συναρπαστική – Υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας μέσω ειδικής πλατφόρμας μάθησης [e-class] όπου αναρτάται, σε εβδομαδιαία βάση, και χρησιμοποιείται υποστηρικτικό υλικό. Μέσω αυτής της διαδραστικής πλατφόρμας ο διδάσκων διαμοιράζει αρχεία, αναρτά εργασίες, παρέχει ανάδραση. Χρήση Τ.Π.Ε. στην Επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες – Επικοινωνία με τους φοιτητές/τριες μέσω e-mail, της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του μαθήματος | ||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
| ||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική. Το παρόν κείμενο περιγραφής του μαθήματος, με τα κριτήρια αξιολόγησης, είναι προσβάσιμο στον Οδηγό Σπουδών του Τμήματος που αναρτάται πριν την έναρξη κάθε ακαδημαϊκής χρονιάς στον ιστότοπο του Τμήματος και στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του μαθήματος. Επίσης, οι φοιτητές/τριες ενημερώνονται από το πρώτο μάθημα σχετικά με τις απαιτήσεις τους μαθήματος και τις δικές τους υποχρεώσεις, τα κριτήρια αξιολόγησης και τις απαιτήσεις σχετικά με τις εργασίες του εξαμήνου. Αξιοποιούνται, επίσης, στο έπακρο οι δυνατότητες της πλατφόρμας e-class. Η αξιολόγηση και η βαθμολόγηση στο τέλος του εξαμήνου γίνεται βάση της τελικής εξέτασης [100%]. Η κλίμακα βαθμολογίας είναι 0-10. |
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνική:
Διεθνής:
Cambridge Mass.: The MIT Press.
– Προτεινόμενα Περιοδικά :
|