Ηγεσία
Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.) |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ) |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
Προπτυχιακό |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
704 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
7 |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΗΓΕΣΙΑ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
4 |
5 |
||||
| |||||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Γενικού υποβάθρου |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
Κανένα |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
Ελληνικά |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
Όχι |
||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
https://eclass.uth.gr/courses/DE_U_128/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
|
|
Ο βασικός στόχος του μαθήματος της ηγεσίας είναι να παρουσιάσει με όσο το δυνατόν εμπεριστατωμένο τρόπο το φαινόμενο της ηγεσίας, στο επιχειρησιακό ή ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, απαντώντας στα ακόλουθα ερωτήματα: α) πώς ορίζεται η ηγεσία, β) ο ηγέτης γεννιέται ή γίνεται, γ) ποια τα κύρια προσωπικά χαρακτηριστικά ενός ηγέτη, δ) ποιοι οι τρόποι ανάπτυξης της ηγεσίας και ε) ποιες οι βασικές θεωρίες της ηγεσίας. Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να έχουν: – Κατανοήσει σε βάθος την έννοια της ηγεσίας και τους τρόπους με τους οποίους αναπτύσσεται. – Κατανοήσει ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την αποτελεσματική ηγετική συμπεριφορά. – Συνειδητοποιήσει και αναλύσει ποια είναι τα βασικά συστατικά στοιχεία της προσωπικότητας των ηγετών και πως αυτά επηρεάζουν στη συμπεριφορά τους. – Αντιληφθεί τις βασικές δεξιότητες που πρέπει να έχουν οι ηγέτες ανάλογα με το ιεραρχικό τους επίπεδο. – Κατανοήσει το μοντέλο των Blake & Mouton όσον αφορά τα διαφορετικά στυλ ηγεσίας που μπορούν να αναπτύξουν οι σύγχρονοι ηγέτες. – Εμπεδώσει τις βασικότερες σύγχρονες θεωρίες της ηγεσίας (Μετασχηματιστική, Αυθεντική, Υπηρετική, Συναλλακτική σχέση ηγέτη-μέλους). – Προσδιορίσει τους λόγους που οδηγούν στον εκτροχιασμό των ηγετών. – Μελετήσει με κριτικό πνεύμα διάφορους σύγχρονους και παλαιότερους ηγέτες. |
|
Γενικές Ικανότητες |
|
| |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Ομαδική εργασία Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | |||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε. ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ |
||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
-Η αξιολόγηση θα πραγματοποιείται λαμβάνοντας υπόψη τον τελικό βαθμό στις εξετάσεις, και το βαθμό γραπτών εργασιών. |
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία : – Ρωσσίδης, Ι., Μπελιάς, Δ., Ασπρίδης, Γ. (2018). «Διαχείριση Αλλαγών και Ηγεσία » Θεσσαλονίκη : εκδ. Α. – Τζιόλα & Υιοί Α.Ε. ISBN : 978-960-418-824-6 Έκδοση: 1η/2019 Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 77113088 – Northouse, PG. (2019). Ηγεσία. Εκδόσεις Α. Παπασωτηρίου & ΣΙΑ ΙΚΕ – Μπουραντάς Δ. (2005). Ηγεσία: Ο δρόμος της διαρκούς επιτυχίας. Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα. – Northouse PG (2017). Introduction to Leadership: Concepts and practice. Sage, London. – Day DV & Antonakis J (2012). The nature of leadership. Sage, London.
Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
Leadership Quarterly Journal of Leadership and Organizational Studies Leadership and Organizational Development Journal Academy of Management Journal Academy of Management Review Journal of Management Journal of Applied Psychology Journal of Organizational Behavior |