(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΏΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.) |
ΤΜΗΜΑ | ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ) |
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 404 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 5ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Στρατηγική Διοίκηση |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
| 4 | 5 |
| | |
| | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ- ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΑΡΧΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ |
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι σπουδαστές θα είναι σε θέση να: - Προσδιορίζουν τη σημασία της στρατηγικής διοίκησης για την επίτευξη μελλοντικών επιχειρησιακών στόχων μιας επιχείρησης.
- Να σκέφτονται στρατηγικά για μια επιχείρηση, την παρούσα θέση της, τη μακροπρόθεσμη κατεύθυνσή της, τους πόρους και τις ανταγωνιστικές της δυνατότητες, καθώς και τους τρόπους για την απόκτηση του διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
- Να αναλύουν στρατηγικά διάφορους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας, τις συνθήκες ανταγωνισμού και τις ανταγωνιστικές προκλήσεις στο παγκόσμιο περιβάλλον.
- Να εφαρμόζουν τεχνικές στρατηγικής διοίκησης για τη λήψη αποφάσεων μεταξύ στρατηγικών επιλογών.
- Να αξιολογούν εναλλακτικές στρατηγικές επιλογές με βάση τα δεδομένα που έχουν συλλέξει.
- Να κατανοούν τη διαδικασία χάραξης και εκτέλεσης της στρατηγικής μιας επιχείρησης
- Να τεκμηριώσουν τη σημασία της στρατηγικής διοίκησης μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα (case studies).
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα Στρατηγική Διοίκηση στοχεύει εκτός από τις τεχνικές γνώσεις να βοηθήσει τον φοιτητή να αναπτύξει γενικότερες ικανότητες όπως: - Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Λήψη αποφάσεων
- Ομαδική εργασία
- Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
- Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Εισαγωγή – Βασικές έννοιες της στρατηγικής
- Ανάλυση Εξωτερικού Περιβάλλοντος
- Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος
- Δημιουργία Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος
- Υλοποίηση της στρατηγικής
- Διοίκηση της απόδοσης
- Στρατηγική και καινοτομία
- Διαχείριση αλλαγής
- Ψηφιακή στρατηγική των επιχειρήσεων
- Ειδικά θέματα στρατηγικής
|
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην τάξη και με τη χρήση μελετών περίπτωσης |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | Διαλέξεις | 40 | Θεματική εργασία | 40 | Μελέτη & Ανάλυση της βιβλιογραφίας | 70 | | | | | | | | | ΣύνολοΜαθήματος | 150 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Θεματική εργασία (project) 30% Τελικό διαγώνισμα 70% |
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Hill C., Schilling Μ., Jones Γ. (2018). Στρατηγικό Μάνατζμεντ – Μια Ολοκληρωμένη Προσέγγιση – Θεωρία και Μελέτες Περίπτωσης, Broken Hill Publishers Ltd.
- Johnson, J., Scholes, K., Whittington, R. (2016). Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων, 2η έκδοση, ISBN: 978-960-586-140-7
- Παπαδάκης Β., (2007). Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής Εμπειρία, Τόμος Α: Θεωρία, Εκδόσεις Μπένου.
- Thompson, A. Strickland, A.J. & Gamble, J.E. (2010) Σχεδιασμός και Υλοποίηση Επιχειρησιακής Στρατηγικής, 16η Αμερικανική Έκδοση, 1η Ελληνική Έκδοση, Επιστημονική Επιμέλεια: Γ. Πολλάλης, Εκδόσεις Utopia.
|