(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΏΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.) |
ΤΜΗΜΑ | ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ) |
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | 303 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 3ο |
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
| 4 | 5 |
| | |
| | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΟΧΙ |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ |
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | ΟΧΙ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Γενικός σκοπός του μαθήματος είναι να εισάγει τους φοιτητές στις βασικές έννοιες κοστολογικών εννοιών και προβλημάτων. Πιο συγκεκριμένα, με την ολοκλήρωση της διδασκαλίας του μαθήματος οι σπουδαστές θα είναι σε θέση: - να διακρίνουν τις διάφορες κατηγορίες κόστους,
- να γνωρίζουν τις βασικές μεθόδους κοστολόγησης
- και να εφαρμόζουν στην πράξη την κοστολόγηση σε περιπτώσεις μαζικής ή εξατομικευμένης παραγωγής.
- να συντάσσουν προϋπολογισμούς
- να λαμβάνουν διοικητικές αποφάσεις βάσει κόστους
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Το μάθημα αποσκοπεί στα εξής: - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις λόγω της μεταβολής των τιμών των πρώτων υλών ή της μεθόδου παραγωγής
- Λήψη αποφάσεων με βάση την μεταβολή του κόστους παραγωγής
- Αυτόνομη εργασία με την επίλυση προβλημάτων
- Ομαδική εργασία όσον αφορά στην επιλογή και υιοθέτηση των κατάλληλων κοστολογικών μεθόδων σε κάθε περίπτωση
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το περιεχόμενο του μαθήματος αφορά στα εξής: - Διαφορές Χρηματοοικονομικής και Διοικητικής Λογιστικής,
- Έννοια της εσωτερικής πληροφόρησης,
- Βασικές έννοιες και διακρίσεις κόστους,
- Κοστολόγηση εξατομικευμένης και συνεχούς παραγωγής,
- Συμπαράγωγα και υποπαράγωγα προϊόντα,
- Τεχνικές κοστολόγησης (Πλήρης, Οριακή, Πρότυπη, κατά λειτουργία και προϊόν, αντίστροφη),
- Προϋπολογισμοί και μέθοδοι ελέγχου, Κατάρτιση ταμειακού προϋπολογισμού, Στατικοί και ελαστικοί προϋπολογισμοί, Προϋπολογισμός επενδύσεων,
- Σχέσεις κόστους, όγκου κέρδους,
- Διοικητικές αποφάσεις βάσει κόστους.
|
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε. ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα | Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου | Διαλέξεις | 13 | Εργαστηριακή Άσκηση | 26 | Μελέτη Βιβλιογραφίας | 40 | Εκπόνηση εργασιών | 40 | Προετοιμασία Εξέτασης | 40 | Τελική Εξέταση Εξαμήνου | 2 | | | ΣύνολοΜαθήματος | 161 |
|
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | ΓΡΑΠΤΗ ΕΞΕΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ |
(5) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Βενιέρης, Γ., Κοέν, Σ. και Κωλέτση, Μ. (2005), «Λογιστική κόστους – αρχές και εφαρμογές», Εκδόσεις Ιωαννίδου Π. Αληφαντής, Γ. (2014), «Αναλυτική λογιστική και λογιστική υποκαταστημάτων», Εκδόσεις Διπλογραφία. Παπαδέας, Π. (2015), «Διοικητική Λογιστική: έλεγχος αποτελεσματικότητας και λήψη αποφάσεων», Εκδόσεις ΣΕΑΒ, ΚΑΛΛΙΠΟΣ Κεχράς, Γ. (2011), Κοστολόγηση, Εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη. |