Τμήμα Διοικησης Επιχειρήσεων

Μικροοικονομική

Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

(1)    ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (Σ.Ο.Δ.Ε.)
ΤΜΗΜΑΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ (ΤΔΕ)
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ104ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ1ο
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
 45
   
   
   
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ- ΓΕΝΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:ΕΛΛΗΝΙΚΗ
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUSΟΧΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)https://eclass.uth.gr/courses/DE_U_102/

(2)    ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
 
  1.        Να γνωρίζουν τις κατηγορίες της επιστήμης των Οικονομικών και να κατανοήσουν την έννοια του όρου «μαθηματική μοντελοποίηση», τη σημασία των οικονομικών μοντέλων και τις αλληλεπιδράσεις των διαφόρων μερών της οικονομίας.
  2.        Να γνωρίζουν τις έννοιες των ορθολογικών επιλογών, της στενότητας, του εναλλακτικού κόστους, της αποδοτικότητας και της οριακής ανάλυσης στην οικονομία.
  3.        Να μπορούν να προσδιορίζουν τις καμπύλες προσφοράς και ζήτησης των προϊόντων των επιχειρήσεων στις ανταγωνιστικές αγορές.
  4.        Να μπορούν να κατανοούν και να ερμηνεύουν την ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή, τη σταυροειδή ελαστικότητα, την εισοδηματική ελαστικότητα και την ελαστικότητα προσφοράς ως προς τη τιμή και τη σχέση μεταξύ των φόρων και της ελαστικότητας.
  5.        Να μπορούν να καταλάβουν την επιλογή του καταναλωτή και πως προσδιορίζεται η μεγιστοποίηση της χρησιμότητας. Να κατανοούν την έννοια της των καμπυλών αδιαφορίας.
  6.        Να κατανοήσουν την εναλλακτική προσέγγιση των οικονομικών: «τα Συμπεριφορικά Οικονομικά».
  7.        Να κατανοούν το οριακό φυσικό προϊόν, το οριακό προϊόν και το οριακό κόστος, τη σχέση μεταξύ Οριακού Φυσικού Προϊόντος και οριακού κόστους, την έννοιες μεταξύ συνολικού, μέσου και οριακού κόστους, τον προσδιορισμό των καμπυλών του μέσου οριακού κόστους και του οριακού κόστους και τη σύνδεση της παραγωγής με το κόστος
  8.        Να μπορούν να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά του τέλειου ανταγωνισμού, του μονοπωλίου, του μονοπωλιακού ανταγωνισμού, του ολιγοπωλίου και του καρτέλ.
  9.        Να γνωρίζουν τις επιπτώσεις της παρέμβασης του κράτους με την επιβολή αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας με σκοπό την προώθηση του ανταγωνισμού.
  10.    Να κατανοήσουν την εισοδηματική ανισότητα με τη χρήση της  Καμπύλης Lorenz.
  11.    Να αντιληφθούν τη σημαντικότητα και τη συμβολή του διεθνούς εμπορίου, στην ευημερία μιας χώρας.
  12.    Να γνωρίσουν τη θεωρία και την πρακτική της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας.
Γενικές Ικανότητες
 
  

Οι γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο/η πτυχιούχος είναι:

Η δυνατότητα αναζήτησης, ανάλυσης και σύνθεσης δεδομένων και πληροφοριών. Η ικανότητα αυτή, με συνδυασμό με την ικανότητα  χρήσης των νέων τεχνολογιών που θα έχει αποκτήσει, θα διευκολύνει τη διαδικασία για τη λήψη ορθολογικών αποφάσεων.

Ο/η πτυχιούχος  θα έχει την ικανότητα για  αυτόνομη αλλά και ομαδική εργασία, καθώς επίσης και για  εργασία σε διεθνές και σε διεπιστημονικό περιβάλλον.

 Επίσης, θα έχει την ικανότητα για την παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.

Αλλά όλα τα παραπάνω θα γίνουν με σεβασμό στη διαφορετικότητα,  στην πολυπολιτισμικότητα και στο φυσικό περιβάλλον , στην  επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου, στην άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής, και στην προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψη.

 

 

 (3)    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

1ο ΜΑΘΗΜΑ: Ο Ορισμός της οικονομικής, Μικροοικονομικοί στόχοι, η μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας, κατηγορίες οικονομικής. Η έννοια του όρου «μαθηματική μοντελοποίηση», η σημασία των οικονομικών μοντέλων και οι αλληλεπιδράσεις των διαφόρων μερών της οικονομίας.

2ο ΜΑΘΗΜΑ: Οικονομικές δραστηριότητες. Η παραγωγή της καμπύλης παραγωγικών δυνατοτήτων και το εμπόριο.

3ο ΜΑΘΗΜΑ: Ζήτηση και προσφορά. Ασκήσεις.

4ο ΜΑΘΗΜΑ: Η αγορά: προσφορά και ζήτηση.

5ο ΜΑΘΗΜΑ: Ελαστικότητες  ζήτησης, προσφοράς, σταυροειδής και εισοδηματική ελαστικότητα. Ασκήσεις.

6ο ΜΑΘΗΜΑ: . Η επιλογή του καταναλωτή και η μεγιστοποίηση της χρησιμότητας. Συμπεριφερειακή Οικονομική. Καμπύλες αδιαφορίας

7Ο ΜΑΘΗΜΑ: Οριακό κόστος, παραγωγή και κόστος στο μακροχρόνιο ορίζοντα. Οριακό φυσικό προϊόν και οριακό κόστος.

8ο ΜΑΘΗΜΑ: Ποσοτικές ασκήσεις της θεωρίας του 7ου μαθήματος.

9ο ΜΑΘΗΜΑ: Ποσοτικές ασκήσεις της θεωρίας του 7ου μαθήματος.

10ο ΜΑΘΗΜΑ: Πλήρης ανταγωνισμός στο βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

11ο ΜΑΘΗΜΑ: Μονοπώλιο, η πολιτική των τιμών και οι αποφάσεις ως προς το επίπεδο παραγωγής.

12ο ΜΑΘΗΜΑ: Μονοπωλιακός ανταγωνισμός και ολιγοπώλιο. Η θεωρία του Καρτέλ.

Το κράτος και η αγορά προϊόντων. Μέτρηση της εισοδηματικής ανισότητας.

13ο ΜΑΘΗΜΑ: Οι αγορές παραγωγικών συντελεστών με έμφαση την αγορά εργασίας. Τόκος, πρόσοδος, κέρδος. Κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία.

 

 

(4)    ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο και Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε. ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ, ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΔραστηριότηταΦόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις13
Εργαστηριακή Άσκηση26
Μελέτη Βιβλιογραφίας40
Εκπόνηση εργασιών40
Προετοιμασία Εξέτασης40
Τελική Εξέταση Εξαμήνου2
  
ΣύνολοΜαθήματος161
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γλώσσα Αξιολόγησης, Ελληνική

Η αξιολόγηση των φοιτητριών/τών γίνεται με

Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής ή  Γραπτή εξέταση ή Προφορική Εξέταση 90%

-Ανάπτυξης Δοκιμίων 10%

(5)    ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

(1)     Μικροοικονομική, Arnold R. Εκδ. Broken Hill

(2)     Εισαγωγή στην Οικονομική: Μικροοικονομική, Sloman John, Wride Alison, Garratt Dean. Εκδ. Broken Hill
(3)     Μικροοικονομική. Daniel Rubinfield, Robert Pindyck. Εκδ. ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ

elΕλληνικά