Quality Management
Department of Business Administration
Course outline
(1) General Information:
School | Economics & Social Sciences | ||||
Department | Business Administration | ||||
Level of Studies | |||||
Course code | 703 | Semester | 7 | ||
Course title | Quality Management | ||||
INDEPENDENT TEACHING ACTIVITIES | Weekly teaching hours | ECTS | |||
4 | 5 | ||||
| |||||
Type of course | special background | ||||
Prerequisite course | – | ||||
Language of instruction and exams | Greek | ||||
The course is offered to Erasmus students | YES | ||||
Course URL |
(2) Learning outcomes:
Learning outcomes | |
| |
The aim of the course is to introduce students to the fundamental principles in Quality Management (QM), as well as to methods, tools and techniques that are widely used for improving the quality of products, services and processes. In addition, the course indents to equip students with the appropriate knowledge and skills in applying the available QM tools and approaches, such as statistical process control, quality assurance systems etc., that can enhance organizations’ competitive advantage, profitability and economic viability by meeting and even exceeding customers’ needs and expectations. Furthermore, understanding the Total Quality Management (TQM) philosophy, concepts and applications in various business cases is among the main learning outcomes of this course. In particular learning outcomes include, but are not limited to, the following aspects:
| |
General Skills | |
| |
In addition, the course aims to:
|
(3) COURSE CONTENT
The main thematic units include (per teaching week):
|
(4) TEACHING AND LEARNING METHODS - EVALUATION
TEACHING METHOD |
| ||||||||||||||||
USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES | Use of ICT in Teaching, in Laboratory Education, in Communication with students | ||||||||||||||||
TEACHING ORGANIZATION |
| ||||||||||||||||
STUDENT EVALUATION
| he evaluation process (method of examination and grading) consists of the following: 1. Γραπτή τελική εξέταση διάρκειας δύο (2) ωρών με συντελεστή βαρύτητας 70%, κατά την οποία εξετάζονται όλοι οι μαθησιακοί στόχοι που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Η εξέταση θα περιλαμβάνει σύντομες ερωτήσεις που θα εξετάζουν τις γνώσεις και την κατανόηση των βασικών εννοιών, αρχών και μεθόδων στη Διοίκηση Ποιότητας, καθώς και ανάπτυξη λίγο πιο σύνθετων προβλημάτων που θα απαιτούν τη σε βάθος μελέτη και κριτική σκέψη των φοιτητών στα κεντρικά ζητήματα της Διοίκησης Ποιότητας. 2. Εκπόνηση και παρουσίαση μιας εργασίας με συντελεστή βαρύτητας 30%, κατά την οποία αξιολογούνται επίσης όλοι οι μαθησιακοί στόχοι, όπως έχουν τεθεί προηγουμένως. Η εκπόνηση της εργασίας θα αφορά στη δυνατότητα εφαρμογής των γνώσεων που διδάχτηκαν σε πραγματικά προβλήματα Διοίκησης Ποιότητας σε Οργανισμούς, ενώ μαζί με την παρουσίασή της, θα συμβάλλει στην ανάπτυξη των ικανοτήτων των φοιτητών να διατυπώσουν το πρόβλημα, να αναλύσουν τον τρόπο επεξεργασίας των στοιχείων του, να αναπτύξουν τη μέθοδο επίλυσής του, να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα, και να το παρουσιάσουν, έχοντας εξοικειωθεί και ενσωματώσει τις κατάλληλες αρχές, μεθόδους και πρακτικές Διοίκησης Ποιότητας. |
(5) BIBLIOGRAPHY
Books
Journals
|