Financial Management II
Department of Business Administration
Course outline
(1) General Information:
School | Economics & Social Sciences | ||||
Department | Business Administration | ||||
Level of Studies | Undergraduate | ||||
Course code | 503 | Semester | 5o | ||
Course title | Financial Management II | ||||
INDEPENDENT TEACHING ACTIVITIES | Weekly teaching hours | ECTS | |||
4 | 5 | ||||
| |||||
| |||||
Type of course | General background | ||||
Prerequisite course | ΝΟ | ||||
Language of instruction and exams | Greek | ||||
The course is offered to Erasmus students | YES | ||||
Course URL |
(2) Learning outcomes:
Learning outcomes | |
| |
Το μάθημα «Χρηματοοικονομική Διοίκηση», επιδιώκει την κατανόηση και την εξοικείωση των σπουδαστών με τον τρόπο που λαμβάνονται οι σημαντικότερες χρηματοοικονομικές αποφάσεις σε μια επιχείρηση. Για το λόγο αυτό ο σπουδαστής πρέπει να γνωρίζει και να κατανοήσει τις παρακάτω βασικές έννοιες της Χρηματοοικονομικής Διοίκησης: Οικονομικές καταστάσεις, Αριθμοδείκτες, Χρηματοδοτικών αναγκών, Νεκρό Σημείο, Λειτουργική μόχλευση, Κεφαλαιακή δομή, Χρηματοοικονομική μόχλευση, Αποθέματα, Διαθέσιμα και Χρεόγραφα, Απαιτήσεις. Πιστωτική πολιτική, Βραχυπρόθεσμος δανεισμός. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο σπουδαστής θα πρέπει να: 1. Κατανοήσει τον αντικειμενικό σκοπό της χρηματοοικονομικής διοίκησης 2. Καταλάβει ποια είναι τα όργανα της χρηματοοικονομικής διοίκησης και ποιες είναι οι λειτουργίες τους 3. Εξοικειωθεί με το χρηματοοικονομικό περιβάλλον στο οποίο ασκείται η χρηματοοικονομική διοίκηση 4. Είναι σε θέση να πραγματοποιεί χρηματοοικονομικό προγραμματισμό και πρόβλεψη χρηματοδοτικών αναγκών. 5. Κάνει ορθολογική διαχείριση αποθεμάτων και πιστώσεων 6. Καταλάβει πως γίνεται η διαχείριση των ρευστών διαθεσίμων και των διαπραγματευτικών χρεογράφων 7. Κατανοήσει τη χρηματοοικονομική δομή και μόχλευση. Η θεωρία στηρίζεται σε επιλεγμένα κεφάλαια θεωρίας και ασκήσεων από την προτεινόμενη βιβλιογραφία. Το θεωρητικό υπόβαθρο της κάθε άσκησης ταυτίζεται με το περιεχόμενο του θεωρητικού μέρους του μαθήματος Κάθε φορά που εισάγονται νέες θεωρητικές έννοιες, τότε αυτές αναλύονται με στόχο την καλύτερη κατανόηση τους και λύνονται ασκήσεις ως εφαρμογή της θεωρίας αυτής.
| |
General Skills | |
| |
|
(3) COURSE CONTENT
Χρηματοοικονομική Λειτουργία (Δομή, Λειτουργία, Στόχοι και Μεγιστοποίηση της Αξίας της Επιχείρησης) Χρηματοοικονομικός Προγραμματισμός και Έλεγχος (Διαδικασίες, Νεκρό Σημείο, Ταμειακό Πρόγραμμα), Πολιτική Κεφαλαίων Κίνησης (Διαχείριση του Κεφαλαίου Κίνησης, Επιπτώσεις στον Ισολογισμό), Υποδείγματα Αποθεμάτων (Ορισμοί, Ανάλυση και Διαχείριση, Ταξινόμηση Δαπανών), Διαχείριση και Πολιτική των Πιστώσεων (Εισπρακτέοι Λογαριασμοί, Αξιολόγηση Μεταβολών Πιστωτικής Πολιτική, Πιστωτικές Πληροφορίες), Διαχείριση των Ρευστών Διαθεσίμων και των Διαπραγματεύσιμων Χρεογράφων, Βραχυπρόθεσμες Πηγές Χρηματοδότησης (Είδη Δανείων, Χρηματοδότηση Αποθεμάτων-Απαιτήσεων, Ασφάλειες Δανείων), Χρηματοοικονομική Δομή και Μόχλευση, Πολιτική Μερισμάτων.
|
(4) TEACHING AND LEARNING METHODS - EVALUATION
TEACHING METHOD | face-to-face
| ||||||||||||||||||
USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES | Use of information and communication technologies in teaching, laboratory education, communication with students. Electronic communication with students, learning-process support through the “e-class” online platform. | ||||||||||||||||||
TEACHING ORGANIZATION |
| ||||||||||||||||||
STUDENT EVALUATION | Written final exam (70%) including: Multiple choice questions Analysis of roles and stakeholders in a brief case study Solving problems related to the subject of the course Comparative evaluation of theory elements II) Individual or Group Project (30%) The purpose of the project is to check the skills developed by the students in tools and services related to consumer behavior and their ability to plan and implement a project in a group or autonomously. |
(5) BIBLIOGRAPHY
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ross Stephen, Westerfield W. Randolph ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ, ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ |