Department of Business Administration

Financial Management II

Department of Business Administration

Course outline

(1)    General Information:

School

Economics & Social Sciences

Department

Business Administration

Level of Studies

Undergraduate

Course code

503

Semester

5o

Course title

Financial Management II

INDEPENDENT TEACHING ACTIVITIES

Weekly teaching hours
-

ECTS

 

4

5

 

  

 

  

Type of course

General background

Prerequisite course

ΝΟ

Language of instruction and exams

Greek

The course is offered to Erasmus students

YES

Course URL

 

(2)    Learning outcomes:

Learning outcomes

 

Το μάθημα «Χρηματοοικονομική Διοίκηση», επιδιώκει την κατανόηση και την εξοικείωση των σπουδαστών με τον τρόπο που λαμβάνονται οι σημαντικότερες χρηματοοικονομικές αποφάσεις σε μια επιχείρηση. Για το λόγο αυτό ο σπουδαστής πρέπει να γνωρίζει και να κατανοήσει τις παρακάτω βασικές έννοιες της Χρηματοοικονομικής Διοίκησης: Οικονομικές καταστάσεις, Αριθμοδείκτες, Χρηματοδοτικών αναγκών, Νεκρό Σημείο, Λειτουργική μόχλευση, Κεφαλαιακή δομή, Χρηματοοικονομική μόχλευση, Αποθέματα, Διαθέσιμα και Χρεόγραφα, Απαιτήσεις. Πιστωτική πολιτική, Βραχυπρόθεσμος δανεισμός. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, ο σπουδαστής θα πρέπει να:

1. Κατανοήσει τον αντικειμενικό σκοπό της χρηματοοικονομικής διοίκησης

2. Καταλάβει ποια είναι τα όργανα της χρηματοοικονομικής διοίκησης και ποιες είναι οι λειτουργίες τους

3. Εξοικειωθεί με το χρηματοοικονομικό περιβάλλον στο οποίο ασκείται η χρηματοοικονομική διοίκηση

4. Είναι σε θέση να πραγματοποιεί χρηματοοικονομικό προγραμματισμό και πρόβλεψη χρηματοδοτικών αναγκών.

5. Κάνει ορθολογική διαχείριση αποθεμάτων και πιστώσεων

6. Καταλάβει πως γίνεται η διαχείριση των ρευστών διαθεσίμων και των διαπραγματευτικών

χρεογράφων

7. Κατανοήσει τη χρηματοοικονομική δομή και μόχλευση.

Η θεωρία στηρίζεται σε επιλεγμένα κεφάλαια θεωρίας και ασκήσεων από την προτεινόμενη βιβλιογραφία. Το θεωρητικό υπόβαθρο της κάθε άσκησης ταυτίζεται με το περιεχόμενο του θεωρητικού μέρους του μαθήματος Κάθε φορά που εισάγονται νέες θεωρητικές έννοιες, τότε αυτές αναλύονται με στόχο την καλύτερη κατανόηση τους και λύνονται ασκήσεις ως εφαρμογή της θεωρίας αυτής.

 

General Skills

 

  • Search, analysis and synthesis of data and information, using the necessary technologies
  • Adaptation to new situations
  • Decision making
  • Autonomous work - Teamwork
  • Work in an international environment
  • Respect for diversity and multiculturalism
  • Development of criticism and self-criticism
  • Promotion of free, creative and inductive thinking

(3)    COURSE CONTENT

 

Χρηματοοικονομική Λειτουργία (Δομή, Λειτουργία, Στόχοι και Μεγιστοποίηση της Αξίας της Επιχείρησης) Χρηματοοικονομικός Προγραμματισμός και Έλεγχος (Διαδικασίες, Νεκρό Σημείο, Ταμειακό Πρόγραμμα), Πολιτική Κεφαλαίων Κίνησης (Διαχείριση του Κεφαλαίου Κίνησης, Επιπτώσεις στον Ισολογισμό), Υποδείγματα Αποθεμάτων (Ορισμοί, Ανάλυση και Διαχείριση, Ταξινόμηση Δαπανών), Διαχείριση και Πολιτική των Πιστώσεων (Εισπρακτέοι Λογαριασμοί, Αξιολόγηση Μεταβολών Πιστωτικής Πολιτική, Πιστωτικές Πληροφορίες), Διαχείριση των Ρευστών Διαθεσίμων και των Διαπραγματεύσιμων Χρεογράφων, Βραχυπρόθεσμες Πηγές Χρηματοδότησης (Είδη Δανείων, Χρηματοδότηση Αποθεμάτων-Απαιτήσεων, Ασφάλειες Δανείων), Χρηματοοικονομική Δομή και Μόχλευση, Πολιτική Μερισμάτων.

 

 

(4)    TEACHING AND LEARNING METHODS - EVALUATION

TEACHING METHOD

face-to-face

 

USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES

Use of information and communication technologies in teaching, laboratory education, communication with students.

Electronic communication with students, learning-process support through the “e-class” online platform.

TEACHING ORGANIZATION

Activity

Semester Workload

Lectures

39

Practical Exercise

13

Publications study

35

Assignments

15

Exams’ Preparation

46

Final Examination

2

  

Course Total Effort

150

STUDENT EVALUATION

Written final exam (70%) including:

Multiple choice questions

Analysis of roles and stakeholders in a brief case study

Solving problems related to the subject of the course

Comparative evaluation of theory elements

II) Individual or Group Project (30%)

The purpose of the project is to check the skills developed by the students in tools and services related to consumer behavior and their ability to plan and implement a project in a group or autonomously.

(5)    BIBLIOGRAPHY

Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων, Ross Stephen, Westerfield W. Randolph

ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ, ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ

en_GBEnglish (UK)